Klasik British berjalan dengan pub yang hebat

Kandungan

1 Youlgrave ke Bradford Dale, Daerah Peak

Dari Walker's Britain In A Box

• Berjalan jarak - 20km
  • Kesukaran - 4/5

Dari pusat Youlgrave, berjalan kaki lorong bertentangan dengan asrama belia sejauh tempat letak kereta di luar kerja mineral lama. Beralih ke jalan setapak yang ditandatangani dan berjalan di ladang. Pergi melalui Memanggil Tanah pertanian rendah, mengikuti tanda-tanda, dan menyeberangi beberapa bidang, kemudian turun dengan curam dan menyeberang Cales Dale dengan laluan yang jelas ke Ladang One Ash Grange.

Teruskan di trek kereta sehingga ia bertukar tepat di pintu masuk di luar ladang. Pergi melalui pintu dan segera belok kiri untuk mengikuti dinding di sisi padang. Pastikan bidang lintasan dan akhirnya jalan masuk ke lorong berdinding, berumput. Ikutilah seluruh jalan ini ke Monyash. Ikut jalan melalui kampung Monyash, berpaling ke arah hijau yang bertentangan dengan The Bull's Head. Tinggalkan kampung di jalan raya Bakewell.

Belok kanan di markas 'To Lathkill Dale'. Ikuti lembah, terus ke laluan, sejauh jambatan jalan raya di Conksbury. Belok kanan melintasi jambatan, kemudian belok ke kiri melalui pintu masuk dan ikuti laluan ini ke jalan di Alport. Melintasi jalan dan masukkan Bradford Dale pada trek ladang yang luas. Teruskan bersama sepanjang jalan di sebelah utara sungai. Melintasi jambatan clapper dan teruskan menaiki bukit. Lulus kolam trout, kemudian belok ke kanan dan lintasan aliran di jambatan batu lebar. Mendaki tajam melalui hutan kembali ke Youlgrave. 2 Nash Point ke Monknash, Vale of Glamorgan

Dari glamorganwalks.com

• Berjalan kaki - 8km
  • Kesukaran - 2/5

Dari tempat letak kereta Nash Point, ambil jalan batu yang turun ke lembah menuju ke laut. Di bahagian bawah pergi lurus ke depan, menyeberangi sungai beberapa kali ketika anda mengikut jalan, dan melalui rizab alam semula jadi sampai mencapai pagar. Belok kanan dan salib jambatan kayu. Kepala ke rumah pertama, belok kiri, lintasan sungai, kemudian belok kanan dan lulus Gereja Marcross ke kanan. Selepas dua stiles, belok kanan di sepanjang jalan ke kampung Marcross. Lulus Horseshoe Inn dan kemudian jalan ke kiri kotak surat.

Belok kiri di jurang di pagar (hanya lewat The Larks). Silangkan bidang sehingga anda mencapai pintu logam, kemudian belok kiri ke bawah jalan. Di simpang seterusnya berpaling ke arah Monknash. Di persimpangan T oleh Forge, pergi ke kiri, kemudian belok kanan ke Bajak dan Harrow.

Kembali ke Forge dan ikuti jejak kaki yang ditandatangani Blaen y Cwm. Lulus reruntuhan Monknash Grange, kemudian belok kanan apabila anda mencapai trek, lintasan aliran dan kemudian pergi ke kiri di atas padang. Selepas gerbang kayu berganda, belok ke kiri, kemudian lintasan aliran dan ambil jalan ke kanan menuju ke pantai Monknash. Tepat sebelum pantai, ambil jalan ke kiri, yang menuju ke lereng bukit curam, kemudian kembali ke pantai dengan laut di sebelah kanan anda. Balik ke lembah di mana anda bermula, kemudian naik ke arah yang jauh untuk kembali ke Nash Point. 3 Buckden dan Yockenthwaite, Yorkshire Dales

Dari Panduan Collins Rambler: Yorkshire Dales

• Berjalan kaki - 11km
  • Kesukaran - 4/5

Laluan jalan galeri menghubungkan menghubungkan tempat letak kereta Taman Negara di Buckden, di Wharfedale, dengan dusun Cray, Yockenthwaite dan Hubberholme.

4 Stoke Selatan dan Sungai Arun, West Sussex

Dari Pub Berjalan oleh Mike Power melalui hall-woodhouse.co.uk

• Berjalan kaki - 8km
  • Kesukaran - 2/5

Berjalan melintasi tempat letak kereta Black Rabbit untuk mengambil jalan setapak di sudut dan mengikutinya ke laluan sungai. Ikutilah jalan ini melalui jambatan dan melalui beberapa pintu, kemudian belok kiri apabila anda sampai ke dusun Stoke Selatan. Selepas lulus South Stoke Farm, belok kanan ke bridleway. Belok kiri di kandang, menyeberang lapangan, kemudian beruang kanan dan masukkan hutan di sebelah kiri.

Ikuti laluan dan apabila anda mencapai jurang yang ditandatangani pergi dan ikuti laluan di atas bukit, menanggung hak di trek dan kemudian pergi. Di bahagian atas beruang kanan menuju sudut kayu kecil, mengikuti trek sehingga tanda mengarahkan anda ke kanan. Ikuti pagar di atas titik lintasan kayu, ikuti trek di bahagian bawah dan belok ke kiri.

Jika anda mahu berjalan melalui Arundel terus ke arah menara. Jika tidak tinggal di trek sehingga anda mencapai tasik di mana anda mempunyai dua pilihan laluan. Belok kiri ke jalan, menyeberang jalan ke jalan kecil di samping rizab, kemudian belok kanan. Beruang kiri di jambatan itu, kemudian ikuti laluan di sekitar rizab itu di sepanjang tebing sungai kembali ke pub. 5 Jalan ke Kepulauan, Knoydart

• Berjalan jarak - 30 km
  • Kesukaran - 5/5

Jika anda ingin berjalan ke Inverie dari Kinlochhourn, Glenfinnan atau di mana-mana sahaja, hubungi Perkhidmatan Ranger, yang dapat memberikan bantuan dan nasihat tentang apa yang boleh menjadi perjalanan sukar.

Untuk pengembaraan yang lebih hebat, langgan majalah. Kami akan memberikan anda lima isu untuk £ 5. Jika anda alah kepada kertas, anda boleh muat turun versi digital MF di sini.